Tvorcovia nových aplikácií majú vždy prehodnotené a nastavené očakávania pri jej vývoji, vytvorené štatistiky a prieskumy. Odhliadnuc od toho je to aj tak vždy “hop alebo trop” či aplikácia bude mať úspech.

Tí čo pravidelne sledujete novinky z technického sveta ste určite zaznamenali rýchly a neobvyklý nárast novej aplikácie na zdieľanie fotografií s názvom Poparazzi. 

Tento rýchly nárast pritiahol pozornosť mnohých odborníkov zo SignalFire, Pace Capital a mnohých iných, ktorí sa zhodli na tom, že aplikácia bude  “definovať leto 2021”.

ÚSPECH SPOLOČNOSTI POPARAZZI

Spoločnosť Poparazzi založili Alex a Austen Ma. Hneď ako debutovala sa zaradila do TOP rebríčka na App Store.  

Upozorňujeme, že nárast aplikácie na popredné priečky v rebríčku App Store sa nestal iba organicky. Poparazzi bol propagovaný vo videách TikTok na vytvorenie čakacej listiny používateľov pred spustením. 

Iba tri dni po debute, Eric Newcomer uviedol, že Poparazzi zabezpečila osemmiestne investičné kolo vedené spoločnosťou VC Benchmark, ktorá uzatvárala predčasné stávky na Uber a Snapchat. Poparazzi by mohla byť z investičného hľadiska ocenená až na 135 miliónov dolárov.

Aplikácia zapadá do vlny novších sociálnych platforiem, vrátane TikTok a Clubhouse, ktoré nabádajú na neformálnejší obsah.

Poparazzi tiež začína v skvelom čase – veľká časť krajín bude pravdepodobne otvorená za pár mesiacov s malými obmedzeniami, čo mnohých spotrebiteľov vráti do pozície, že budú schopní paparazzovať svojich priateľov.  

RIADENÉ INTRIGY

Riadené intrigy – aj takto by sa dala kľudne aplikácia nazvať. Aplikácia slúži predovšetkým na fotografovanie iných ľudí.

Funguje tak, že jej funkcia fotoaparátu sa nedá otočiť tak, aby bola otočená spredu – aby ste si nemohli spraviť selfie. 

Svoj profil si teda môžete vyplniť iba obrázkami/fotkami, ktoré zachytili Vás a nasnímali alebo nahrali Vaši známi. Používatelia si môžu následne vybrať, ktoré fotografie sa majú zobraziť ich profile.

Ako spoločnosť uviedla vo svojom vyhlásení k uvedeniu na trh: „V spoločnosti Poparazzi ste paparazzi Vašich priateľov a oni sú zase vaši.“ 

Účelom je pretvoriť depresívne prostredie sociálnych médií a zmeniť tak obsah, ktorý je menej upravený ako ten, ktorý sa zvyčajne nachádza na niečom takom, ako je Instagram. Menej selfie, menej filtrov a viac reality. 

APLIKÁCIA JE AJ “GAMIFIKOVANÁ”

Dostanete svoje skóre na základe fotografií, ktoré urobíte alebo nahráte do aplikácie. Počet sledovateľov sa v profiloch používateľov nezobrazuje, ale počet zobrazení, ktoré používateľ „objaví“, je. Fotografie na Poparazzi nie je možné komentovať ani označiť ako “Páči sa mi”, ale je možné na ne reagovať pomocou emodži, ktorých počet sa zobrazuje pod fotografiami. 

Tento hravý prístup k hre na sociálnych sieťach pravdepodobne upúta pozornosť niektorých spotrebiteľov.

Negatívom je ,že ak aplikácii dáte povolenie na prístup k vašim kontaktom, Poparazzi automaticky sleduje všetkých z vašich kontaktov, ktorí sú na platforme, čo nie je ideálne.  

APLIKÁCIA POPARAZZI JE VŠAK KOPÍROVATEĽNÁ

Zatiaľ sa zdá, že základná funkčnosť aplikácie nie je niečo, čo by existujúci sociálni konkurenti nemohli ľahko kopírovať. 

Kopírovanie funkcionalít sociálnych sieti nie je žiadna novinka. Konkurenti si kradnú nápady a využívajú následne totožné alebo veľmi podobné funkcie.

V prípade Poparazzi sa odporúčané fotografie z verzie beta zvyčajne od toho, čo nájdete v príspevku na instagramovom kanáli, ale tento typ obsahu v štýle Poparazzi môžete stále nájsť v niekoho Instagram Stories.  

Preto ak by napríklad Instagram prebral túto funkciu a používatelia by mohli vytvárať neformálnejšie príspevky kamarátov, pre používateľa by bolo jednoduchšie ostať pri jednej aplikácii kde má všetko ako využívať ďalšiu aplikáciu. Čo by viedlo následne k likvidácii Poparazzi.

POPARAZZI MÁ EŠTE VEĽA NEDOSTATKOV

Aj napriek tomu, že Poparazzi má v úmysle mať autentické, neupravené fotky od ostatných, ktoré vyplnia váš profil, kto zabráni niekomu v tom, aby určil spôsob, akým ich priateľ odfotí Poparazzi fotku, alebo v tom, že pošle svoju fotografiu priateľovi, aby ich nahral na Poparazzi? Nenaznačuje to, že veľmi upravené fotografie, ktoré by ste mohli očakávať na príspevku na Instagrame, sa môžu stále dostať k Poparazzi? 

Zložité je taktiež aj integrovať veľké celebrity a značky do Poparazzi. Kto im zabráni aby postovali obyčajné fotky namiesto tých reklamných?

Mať veľmi vylepšené fotografie na Poparazzi nie je koniec sveta, ale berie to platforme zábavu a robí ju to aplikáciou na zdieľanie fotografií, ktoré už poznáme. 
Tým, že je Poparazzi ešte stále v začiatkoch má veľmi dobre podmienky robiť zmeny (ako napríklad zabránenie nahrávaniu obrázkov a odstránenie počtu zobrazení), ktoré by platforme poskytli lepší záber na dlhovekosť. Je to už len v rukách tvorcov ako túto príležitosti uchopia.

Aplikáciu nájdete tu.